Expert@s convidats k+E³ = ∞

LECTURA INICIAL

Jaume Funes
Psicòleg, educador, escriptor i periodista

Expert en matèria juvenil, identifica als adolescents com a personatges en continua experimentació amb el món que els envolta, i amb el que volen interaccionar de forma que els produeixi benestar, els facin sentir valorats, i alhora que els construeixi com a persones.

SALUT MENTAL I JOVES

María Honrubia Pérez
Infermera i docent

Llicenciada en Psicologia i Pedagogia, i docent a la Facultat d’Infermeria de la UB. El seu tema de debat en centrarà en la salut mental de les persones joves, atenent a indicadors i factors que potencien o poden provocar l’erosió de malalties mentals. Parlarà de la importància de l’entorn sociocultural, en tant que l’autoestima, la valoració pròpia i grupal, els vincles i les relacions interpersonals són elements d’impacte i influència en la construcció de la ment de cada persona, i alteren o influencien la seva salut en aquest espectre.

REFUGIATS
Lluis Fuster
Voluntari a Open Arms

Es tractarà el tema de les migracions i de les rutes cap a Europa, així com la seva presència al mar, a través de comentar com es va definir aquesta vessant de treball marítim, i quina és la situació actual que afronten. Més enllà, s’explicarà què és el Projecte Origen que duen a terme al Senegal, per què al Senegal, en què consisteix aquest projecte, com és el projecte educatiu, i quina perspectiva i possibilitats de futur volen brindar als joves.
CANVI CLIMÀTIC

Siscu Baiges
Periodista i docent

Professional compromès amb l’esperit crític i activista de la professió, és vicepresident de l’associació SICOM-Solidaritat i Comunicació, que promou aquestes ideals i la incorporació dels mateixos a la activitat periodística. A més, és redactor regular per “ELTRIANGLE” i el portal digital “Catalunyaplural.cat”. Per altre banda, és professor de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB. Ha dedicat part de la seva activitat professional a l’emergència climàtica, degut a la seva preocupació sobre el perill que suposa pel present i futur de la humanitat. Des de l’associació SICOM, conjuntament amb dos companys ha publicat diversos reportatges sobre aquesta temàtica i factors relacionats, com la sobirania alimentària, el moviment de refugiats, les conseqüències en agricultura i l’impacte en el paisatge, així com els interessos econòmics i militars que es donen a partir d’aquesta perspectiva. Aquests articles han estat publicats a CRITIC.cat, El Periódico i CatalunyaPlural.cat.

IDENTITAT I GÈNERE

Mercy Katherine Chipantasi
Tècnica d’inserció sociolaboral i Cofundadora de l’associació AlanMón

Graduada en Pedagogia a la Universitat Autònoma de Barcelona i estudiant de Psicologia per la Universitat Oberta de Catalunya. Actualment és tècnica d’inserció sociolaboral a la ONG Iniciatives Solidàries i a l’Ajuntament de Barcelona. A més, va ser part de la fundació d’una Plataforma d’afectats pel Bullying: AlanMón. Treballa el tema de la identitat de gènere i sobre com la societat té influència en el desenvolupament d’aquesta. Durant la jornada es qüestionaran les característiques que s’associen a dones i a homes (desmuntant estereotips). A més, tracta el tema de persones transgènere i tot el camí que han de recórrer per arribar a ser qui volen ser.