6è concurs Kabua 2020 “Joves per canviar el món!”

Enguany, el Concurs Kabua es proposa reforçar i donar suport a les reflexions dels joves a Catalunya i per això, avui més que mai, unim els esforços i el treball realitzat durant tot l’any i en les nostres iniciatives ja realitzades, tant en les formacions i dinàmiques en els centres educatius, com en la Trobada d’Experts i Joves del passat 14 de desembre de 2019.

Per aquesta raó, les temàtiques per a la realització de vídeos del 6è Concurs Kabua 2020, donaran continuïtat a les anteriors, donant així, major fonament i potència al missatge i propostes de transformació social dels joves a Catalunya:

CANVI CLIMÀTIC (Fes clic aquí per saber-ne +)

Per tal d’aconseguir de reduir els impactes del canvi climàtic és necessària l’acció conjunta de la societat. Sabem que encara és possible, però… quines són les accions necessàries per reduir les emissions a temps, tenir un sistema transparent, enfortir la capacitat dels països per fer front als impactes climàtics i les seves conseqüències?

Consideres que encara som a temps per reduir l’impacte del canvi climàtic? Molts joves com l’activista mediambiental Greta Thunberg així ho creuen, però tenen molt clar que és necessari dur a terme accions conjuntes i immediates. Quines accions o moviments proposaries per desaccelerar l’escalfament global i el canvi climàtic?

IDENTITAT I GÈNERE (Fes clic aquí per saber-ne +)

Segurament, en alguna ocasió de la teva vida t’has plantejat: “qui sóc jo?”. Amb aquesta pregunta, durant un moment volem que et plantegis si ets com t’agradaria ser o ets com la societat espera que siguis.
T’has parat en pensar què vol dir ser home? I ser dona? I no sentir-se ni home o dona?

Què és la identitat de gènere? Com es conforma?

A part de la definició, des de la perspectiva d’una filòsofa prou destacada en el moviment quer i alhora feminista anomenada Judith Butler, considerem que per començar ningú és un gènere i que aquest no ve donat pel teu sexe, si no que el gènere és performatiu. Aquesta afirmació vol dir que construïm la nostra identitat de gènere a través d’accions i rols que anem aprenent i imitant en la societat associats a un home (masculinitat) o una dona (feminitat) i no ens qüestionem perquè és així.

SALUT MENTAL I JOVES (Fes clic aquí per saber-ne +)

Tots sabem com actuar quan un amic té un refredat o s’ha trencat un braç però què faries si et diu que pateix una malaltia mental?
T’has fixat en com es representen les malalties mentals al cine o les sèries de televisió? Com creus que es representa aquesta realitat?
Què creus que hauria de fer l’escola per incloure la salut mental en el seu dia a dia?
Consideres que els estigmes i estereotips influeixen en la teva visió sobre la salut mental?
Moltes vegades s’associa la malaltia mental amb la violència però no és així. Fins ara també pensaves que ho era?

REFUGIATS (Fes clic aquí per saber-ne +)

Com a exercici introspectiu… Tot i que aquesta condició no s’informi quan es dona el cas, si al teu institut sabessis que vindrà una noia refugiada a la teva classe, com la imaginaries? Sabries com actuar?
Com creus que seria allotjar una persona refugiada a casa?
Si tinguessis l’oportunitat i el poder suficient per canviar la situació actual vers els refugiats i els països involucrats, ja sigui per que és la zona de conflicte, o a on arriben aquestes persones, quines mesures prendries? Quines accions duries a terme?
Quin creus que és el focus principal amb el que s’ha de treballar per a solventar aquesta situació? I el factor clau per fer-ho? Quin és l’inici o l’element de més contingència que produeix aquests enfrontaments i persecucions?

• Guanyaràs en aprenentatge i experiència. Creixeràs!
  • Guanyaràs en noves amistats i relacions, amb gent que pensa i fa el mateix que tu!
  • La societat també guanyarà gràcies a la teva denúncia, a la teva contribució, al teu esforç. Tots hi guanyem!
  • I a més, si la teva aportació és de qualitat, podràs participar en un concurs amb la resta de les millors contribucions i endur-te un premi per tu i els teus companys!
Hi haurà 10 finalistes, un primer premi de 600 €, un segon premi de 300 € i un tercer premi de 150 €
Hi haurà també un premi Especial per part de l’ESCAC, consistirà en un curs de formació a l’estiu i una visita a l’escola.

* Guia Didàctica Mirades dela FCVS – com a eina per la creació de vídeos: Llibre digital
* Cercador de continguts lliures pels vostres vídeos: CC Search