Informa’t i Opina – 15 Maig

Què està passant al món?

Notícies i exemples de lluita Global i Local a prop teu!!!!

Vídeos sobre les famílies

• Quins són els nous models de convivència a Catalunya?

• Coneix diferents models familiars amb aquest capítol del programa Amb ulls de nen:

• No et perdis el videoclip “My family“:

My Family Music Video – Diversity Campaign from Drew Mullin on Vimeo.

Pel·lícules sobre les famílies

Alice és una dona que viu feliçment amb la seva família, fins que se li diagnostica Alzheimer precoç. La pel·lícula mostra la lluita d’aquesta família per superar el dol que provoca la malaltia.
Aquesta pel·lícula ens mostra el pas del temps i l’evolució d’una família durant 12 anys. Podem veure situacions en les quals qualsevol família podria sentir-se identificada (tristesa, alegria, por, desil·lusions, amor…)
A Canadà, s’aplica una llei fictícia que dicta que les famílies amb un fill problemàtic pot portar-lo a un centre especial per tractar-lo. Diane és una mare vídua amb un fill adolescente, que a vegades es comporta de manera violenta, però que decideix no portar-lo a aquest centre.
  • Rabbit-Proof Fence (2002)
Molly Craig fuig amb la seva germana petita i la seva cosina d’una institució governamental que forma a nenes mestisses per ser treballadores domèstiques dels ciutadans australians blancs. La història se centra en les 1.500 milles que les tres nenes recorreran fins a casa seva.
La història d’una jove de 16 anys que és obesa i al quedar-se embarassada és expulsada del seu institut. La seva expulsió fa que comenci una vida en un altre centre on coneix la professora Paula Patton, qui la tracta amb respecte.
Viatge en una furgoneta Volkswagen d’una família desestructurada que es dirigeix a un concurs de bellesa infantil a una ciutat dels Estats Units. Al llarg de la pel·lícula els membres de la família necessiten el recolzament mutu per superar els seus problemes.
Juno és una adolescent que als 16 anys es troba embarassada del seu company de classe Paulie. Juno experimenta la vida dels adults tot entrant en una nova etapa on ha de prendre decisions difícils i trobar-se a ella mateixa.

Sèries sobre famílies

Sèrie de televisió còmica que explica la vida de tres famílies poc tradicionals, cadascuna amb un nucli de model familiar diferent. La trama gira entorn a les diferents experiències que les famílies de Jay Pritchett, el seu fill Mitchell Pritchett i la seva filla Claire Dunphy viuen en cada capítol.

Llibres sobre famílies

• El diari d’Anna Frank
Diari escrit per Ana Frank durant la Segona Guerra Mundial. Ens explica com era la seva vida adolescent mentre s’ocultaven dels nazis i com era la relació amb la seva família.
  • El final del joc – Gemma Lienas
Novel·la narrada des del punt de vista d’un nen de 6 anys que no entén la separació dels seus pares. Interpreta a la seva manera els comportaments dels adults que no acaba d’encaixar. El llibre ens mostra com les accions dels pares tenen conseqüència en els seus fills, sense adonar-se’n.

Exemples de lluita!

• Famílies per famílies és un projecte pilot de voluntariat intergeneracional nascut l’any 2013. Coneix més sobre el projecte en el seu blog.
  • Voluntariat en família és una iniciativa de les Asociacions de Mares i Pares d’Alumnes de dos col·legis de Barcelona que té com a objectiu que les famílies realitzin accions de voluntariat en el seu temps d’oci.
  • Vacances en família és un programa amb oferta de lleure familiar en el nostre territori.
  • Famílies amb veu és un projecte impulsat per la Fundació Jaume Bofill que busca implicar a les famílies en la millora de l’escola.
  • L’associació de famílies Lesbianes i Gais duen a terme accions que potenciïn una educació més inclusiva en relació a temes de LGTB.