3 Desembre – Les Persones amb Diversitat Funcional

INTRODUCCIÓ

El tema del Dia internacional de les Persones amb Discapacitat de l’any 2014 va ser: El desenvolupament sostenible: la promesa de la tecnologia>>.

Segons dades de l’ONU, mil milions de persones viuen amb algun tipus de discapacitat, i el 80% d’aquestes, viuen en països en desenvolupament. Amb el tema de l’any 2014, es vol reivindicar que l’accés a la tecnologia és clau per ajudar a les persones amb diversitat funcional a participar plenament i igualitàriament en la societat.

Amb l’objectiu d’aconseguir una societat més justa i inclusiva, des del 3 d’octubre de l’any 1992 d’acord amb la resolució 47/3, se celebra arreu del món el Dia Mundial sobre les Persones amb Discapacitat. I per tal d’evitar els obstacles amb els quals es troben aquestes persones, el 13 de desembre del 2006 es va aprovar la Convenció Internacional sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat a Nova York.

Centrant-nos a Catalunya, el Departament de Benestar Social i Família exposava que l’any 2014 hi havia un total de 537.998 persones amb discapacitat.

Fonts:
Nacions Unides – Dia internacional de les Persones amb Discapacitat

Nacions Unives – Convenció sobre els drets de les persones amb discapacitat

Departament de Benestar Social i Família

• La nostra societat inclou aquestes persones?
  • Quines són les vies per a què aquestes persones participin activament a la nostra societat?
  • Al teu centre educatiu hi ha persones amb diversitat funcional?
  • T’has trobat mai en una situació en la qual no has sabut com tractar amb alguna persona amb diversitat funcional?
  • L’escola realment se’n fa càrrec?

Nosaltres considerem que l’educació és una de les grans vies per tal d’aconseguir la inclusió total i real d’aquestes persones. I tu, què en penses?

La present guia us donarà eines i estratègies per tal de treballar “El Dia Interncional de les Persones amb Diversitat Funcional” a partir de la utilització de la Plataforma d’Acció Social KABUA. Les activitats que us presentem solament són suggeriments, que vosaltres podeu adaptar al vostre alumnat, o a la realitat del vostre centre educatiu o entitat. Us animem a donar el vostre toc personal a les activitats.