17 d’Octubre – Eradicació de la Pobresa

INTRODUCCIÓ

El tema del Dia Internacional per a l’Eradicació de la Pobresa de l’any 2017 ens recorda la importància de la dignitat, de la solidaritat i d’escoltar a les persones més desfavorides.

Aquest Dia Internacional celebra cada any des de 1993. Amb ell, l’Assemblea General de les Nacions Unides (resolució 47/196), vol conscienciar el món sobre la necessitat d’eradicar la pobresa i la indigència en tots els països. Aquest objectiu és un element fonamental del programa de desenvolupament de les Nacions Unides i continua sent l’element central dels Objectius de Desenvolupament del Mil·lenni (ODM).

Dins dels esforços per eradicar la pobresa ens trobem en el Segon Decenni de les Nacions Unides per a l’Eradicació de la Pobresa (2008-2017), el tema és: «La plena ocupació i treball decent per a tots».

Fonts: Nacions Unides

Día Internacional para la Erradicación de la Pobreza17 de octubre

• Com definiries la paraula “pobresa”?
  •  Quines són les causes que fan que una persona o família es trobi en situació de pobresa?
  •  Quines són les necessitats bàsiques que tot ésser humà hauria de tenir cobertes?
  • Com a individus, com creus que podem treballar per eradicar la pobresa?
  • Estàs informat/informada sobre les accions que es duen a terme al teu barri, poble o ciutat per tal d’eradicar la pobresa?
  • Quines diferències hi ha entre la caritat i la solidaritat?

La present guia us donarà eines i estratègies per tal de treballar “El Dia Mundial per a l’Eradicació de la Pobresa” a partir de la utilització de la Plataforma d’Acció Social KABUA. Les activitats que us presentem solament són suggeriments, que vosaltres podeu adaptar al vostre alumnat, o a la realitat del vostre centre educatiu o entitat. Us animem a donar el vostre toc personal a les activitats.